Jste zde
Integrace žáků s odlišným mateřským jazykem do výuky dějepisu
Cílem této práce je poskytnout pedagogům určité vodítko při práci s žáky, kteří přicházejí do českého školního prostředí ze zahraničí nebo vyrůstali v České republice, ale jejich mateřským jazykem není čeština. Práce klade důraz na specifikum odlišného mateřského jazyka (odtud dále zkratka OMJ); v procesu začleňování sehrává totiž jazyk důležitější úlohu než skutečnost, že žák má cizinecký pobytový status. Stěžejní pro začlenění dětí cizinců do české společnosti je jejich vstup do školy a školního prostředí, neboť „škola představuje pro tyto žáky bránu k porozumění české společnosti, a to nejen na úrovni jazyka, ale také jako soubor kulturních praktik.“ Při práci s žáky s odlišným mateřským jazykem bychom se měli snažit využít toto setkávání odlišných kultur tak, aby bylo obohacující pro všechny zúčastněné.
2011
Bc. Zuzana Tichá