Studijní materiály

Studijní materiály slouží jako zdroj informací k prohloubení problematiky vzdělávání cizinců

Nadpisseřadit sestupně Text
Multikulturalita v zájmovém a neformálním vzdělávání Organizace aneb Cizinci ve škole / Volnočasové aktivity Materiál je výstupem z výzkumu mapujícího zapojení minoritních dětí do oblasti neformálního vzdělávání. Zaměřen byl na romskou mládež žijící v sociálně vyloučených lokalitách a na vietnamskou a čínskou mládež.
Povinná školní docházka a nezletilí cizinci bez pobytového oprávnění Cílem tohoto materiálu je nalezení systémového řešení v oblasti vzdělávání pro specifickou skupinu cizinců, kteří na území ČR pobývají bez pobytového oprávnění.
Učíme se společně - společná práce pro skupiny Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / Člověk a jeho svět Soubor pracovních listů pro skupinovou práci (řazeno dle věku a tříd).
A grammar of Czech as a foreign language Čeština jako druhý jazyk / 6. pád - KDE?
Adaptovaná četba Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / I. stupeň ZŠ V edici Adaptovaná česká próza, určené studentům češtiny jako cizího jazyka, vychází následující tituly:Pohádky (adaptace Lída Holá, úroveň A2)Pražské legendy (adaptace Lída Holá, úroveň A2)Staré pověsti české a moravské (adaptace Lída Holá, úroveň B1)Jan...
Aktivizující metody výuky na prvním stupni základní školy Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / Prostor pro komunikaci Diplomová práce Téma diplomové práce s názvem „Aktivizující metody ve výuce na prvním stupni základní školy“ je snahou zmapovat aktivizující metody ve výuce českého jazyka na prvním stupni základní školy, ověřit si v praxi jejich použitelnost a přínos ve...
Aktivni pohadka - verze A Aktivita je zaměřena na orientaci v textu, na poslech a porozumění.
Analýza dostupných materiálů a zmapování způsobů řešení problematiky vzdělávání žáků cizinců Analýza dostupných materiálů a zmapování způsobů řešení problematiky vzdělávání žáků cizinců v ostatních evropských vzdělávacích systémech a v ČR
Analýza přístupu žen imigrantek a mužů imigrantů ke vzdělávání a na trh práce v ČR Úvod aneb Cizinci v ČR / Bariéry cizinců na české škole Analýza z roku 2007 se mimo jiné věnuje i vzdělávání dětí-cizinců a obsahuje také seznam NNO působících v oblasti migrace a integrace. Tato zpráva byla zpracována v rámci výzkumu realizovaného konsorciem firmy GAC, s.r.o. a týmu Mgr. Jiří Kocourek -...
Analýza Rodina a škola Úvod aneb Cizinci v ČR / Sociokulturní odlišnost Analýza sleduje „multikulturalitu“ českých škol z „druhé strany“, tedy ze strany těch, kteří jsou nejčastěji považováni za „ty jiné“ a „odlišné“, což jsou nejčastěji cizinci – imigranti, azylanti a Romové. Autoři se zaměřili nestandardně na opomíjenou...
Bariéry a potřeby mladých migrantů Úvod aneb Cizinci v ČR / Bariéry cizinců na české škole Závěrečná zpráva z průzkumu bariér a potřeb mladých migrantů v jejich přístupu ke vzdělání Průzkum, který si sdružení META vytyčilo jako jednu z počátecních aktivit svého působení, byl realizován s úmyslem zmapovat situaci potenciálních klientů v oblasti...
Bariéry mezi námi očima cizinců Úvod aneb Cizinci v ČR / Bariéry cizinců na české škole Tato knížka nenabízí vysoce odbornou studii o počtech či postavení cizinců, uprchlíků, azylantů a legálních či nelegálních imigrantů. Nabízí zato velmi upřímné a autentické výpovědi těch, kteří si vybrali Českou republiku jako svůj domov. Někdy jen...
Bilingvismus - dvojjazyčná výchova Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / Dvojjazyčná výuka Odborná práce o bilingvismu. Text je ve slovenštině.
Být uprchlíkem Úvod aneb Cizinci v ČR / Azylant Jak žijí uprchlíci a žadatelé o azyl ve střední Evropě.
Čeština jako cílový jazyk I. a II. Čeština jako druhý jazyk / Metodické materiály a odborná literatura Publikace vypracovaly pro MŠMT autorky Jaromíra Šindelářová a Svatava Škodová. Texty vycházejí z poznatků teoretické a aplikované lingvistiky a z nejaktuálnějších výsledků lingvistických a didaktických výzkumů a přinášejí informace o současném stavu v...
Čeština jako cizí jazyk Čeština jako druhý jazyk / Čeština a jiné jazyky Čeština jako cizí jazyk - Úroveň A1. Podle „Společného evropského referenčního rámce pro jazyky." Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme.
Čeština pro Vietnamce z Klubu Hanoi Čeština jako druhý jazyk / Čeština a jiné jazyky Učební materiály k výuce češtiny pro cizince pro vietnamské studenty. Soubor obsahuje 15 tematických lekcí.
Čeština pro žáky imigranty (diplomová práce) Čeština jako druhý jazyk / Čeština jako druhý jazyk (ČDJ) Cílem diplomové práce je poskytnout základní vhled do dané problematiky, poukázat na problémy, které s ní souvisejí, a především zjistit, jaké možnosti v rámci vzdělávání, především v osvojení si českého jazyka, děti imigrantů mají.
Číňané v České republice, 1992-2002: Zrod a formování symbolické komunity
Čínská komunita v ČR
Čítanka k osobnostní a sociální výchově Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / OSV Soubor 22 textů k jednotlivým tematickým okruhům osobnostní a sociální výchovy. Texty jsou rozděleny podle cílové skupiny, a to pro žáky 1. stupně a 2. stupně. Tyto krátké texty umožní učitelům započít základní témata OSV, další aktivity k těmto tématům...
Cizinci na trhu práce v České republice v letech 1994-2004
Cizinecké komunity z antropologické perspektivy Úvod aneb Cizinci v ČR / Cizinci v českých školách Mezinárodní migrace a změny současného etnokulturního profilu České republiky patří mezi důležitá témata, jimiž se etnologové a kulturní antropologové dlouhodobě zabývají. Bez přihlédnutí k migrační situaci a aktuálním migračním proudům bychom jen stěží...
CLIL ve výuce Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / Dvojjazyčná výuka Metoda CLIL (content and language integrated learning) může být při podpoře vzdělávání žáků s OMJ inspirativní. Vychází totiž ze stejného předpokladu - totiž propojování výuky obsahu a jazyka.
CO BY MĚLI UČITELÉ VĚDĚT O VÍCEJAZYČNOSTI - Odborná příručka pro učitele Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / Důležitost mateřského jazyka Příručka je výstupem projektu Multilingual Families.
Co je to bilingvismus Pedagogika aneb Cizinec ve třídě / Dvojjazyčná výuka
Cvičení pro multikulturní výchovu Čeština jako druhý jazyk / Jak učit (mluvení, čtení,...) a jak pracovat s chybami Publikace nabízí metodické zpracování několika témat multikulturní výchovy do samostatných vyučovacích hodin. Autorky vycházely především z transkulturního přístupu, ve kterém je kladen důraz na to, aby bylo ke každému člověku přistupováno jako k...
Dá se čeština učit odzadu?
Deník migranta migrantky Úvod aneb Cizinci v ČR / Sociokulturní odlišnost Osm mužů a žen se formou autobiografického deníku svěřuje se svými zkušenostmi s migrací a vypráví o svém životě v České republice.
Děti s odlišným mateřským jazykem v MŠ Organizace aneb Cizinci ve škole / Adaptace dítěte v MŠ Nové vydání metodiky práce s dětmi s OMJ v MŠ rozšířená o téma jazykové podpory těchto dětí. Metodika je výstupem projektu Program na podporu pedagogických pracovníků při práci s žáky cizinci VI. Projekt byl spolufinancován z prostředků Evropského fondu...

Stránky

Tento portál byl vytvořen společností META za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Logo občanského sdružení META, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Licence Creative Commons
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika