Máte zájem o náš newsletter?

Přihlaste se prostřednictvím formuláře k odběru tematických newsletterů. Prohlédněte si jejich archiv.

Prahová hypotéza

Tzv. prahová hypotéza vychází z toho, že dítě potřebuje dosáhnout jisté úrovně dokonalosti nebo kompetence v prvním nebo druhém jazyce, aby mohlo plně využít výhody dvojjazyčnosti. Naopak, pokud jsou dovednosti v obou jazycích malé, to znamená, že není adekvátním způsobem rozvíjen ani jeden jazyk, dítě na své vrstevníky velice ztrácí. Je zřejmé, že musí existovat alespoň minimální jazyková a konceptuální znalost v prvním jazyce, aby dítě mohlo přidat druhý jazyk a plně rozvinout dvojjazyčnost. Plně rozvinutá dvojjazyčnost znamená mít věkově odpovídající jazykové dovednosti v obou jazycích.

Tato hypotéza opět ukazuje, jak důležitý je u těchto žáků jejich mateřský jazyk. Je proto důležité spolupracovat s rodiči na jeho prohlubování a trvat na tom, aby svoje děti učili mateřštinu a kupovali jim knihy, stahovali články apod. Upozorňujeme je, jakou to bude mít pro ně obrovskou výhodu, být v dnešní době plně gramotní ve dvou (a více) jazycích.

Částečně převzato z: Excellence and Enjoyment:learning and teaching for bilingual children in the primary years, Unit 1: Planning and assessment for language and learning; DfES Publications, 2006 a z http://www.naldic.org.uk/ITTSEAL2/teaching/SLA.cfm

Anketa

Jak se vám článek líbil?

field_vote: 
Zatím nehodnoceno

Tento portál byl vytvořen společností META za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Logo občanského sdružení META, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Licence Creative Commons
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika