Máte zájem o náš newsletter?

Přihlaste se prostřednictvím formuláře k odběru tematických newsletterů. Prohlédněte si jejich archiv.

Formální náležitosti VP

Vyrovnávací plán by měl obsahovat následující formální náležitosti:

  • Cíl, jehož má být dosaženo, rozepsání konkrétních vzdělávacích cílů v jednotlivých předmětech
  • Základní údaje o žákovi – zdravotní stav apod…
  • Pedagogickou diagnózu – diagnózu psychických funkcí, které ovlivňují vzdělávací proces
  • Prostředky speciálně pedagogické podpory, kde jsou rozepsány služby a intervence, které vedou k naplnění cílů VP – podpůrný učitel, asistent, odborní pracovníci atd.
  • Konkrétní úkoly v jednotlivých oblastech – sluchová, zraková percepce, gramatika, cizí jazyk apod.
  • Pedagogická hlediska a postupy užívané při práci s dítětem – případné úpravy učebního plánu, snížení počtu hodin, výběr podstatného a základního učiva, rozhodnutí o způsobu integrace
  • Pomůcky – způsob jejich pořízení a práce s nimi
  • Způsob hodnocení a klasifikace - např. širší slovní hodnocení
  • Způsob ověřování vědomostí
  • Organizace péče – způsob provádění reedukace
  • Dohodu o spolupráci s rodiči – předávání informací o žákovi, způsob setkávání
  • Podíl žáka na výuce
  • Informace dalším učitelům
  • Pravidla změn a úprav VP.
  • Jmenovité uvedení osob, kterým je poskytnut.

(Michalík, 1999), (Pipeková, 2006) Citováno z Diplomové práce Jana Roupová: Integrativní forma edukace z pohledu rodičů a pedagogů – komparativní studie, dostupné na http://theses.cz/id/qes2dw/

Anketa

Jak se vám článek líbil?

field_vote: 
Zatím nehodnoceno

Tento portál byl vytvořen společností META za finanční podpory Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Logo občanského sdružení META, Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Evropského fondu pro integraci státních příslušníků třetích zemí a Ministerstva vnitra ČR.

Licence Creative Commons
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česká republika