Co je čeština jako druhý jazyk (ČDJ)
Je třeba si uvědomit, že rodilý mluvčí nahlíží na svůj mateřský jazyk jinak než ten, pro koho je tento jazyk cizím/druhým jazykem. Stejně tak se liší i výuka češtiny pro cizince a …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Je třeba si uvědomit, že rodilý mluvčí nahlíží na svůj mateřský jazyk jinak než ten, pro koho je tento jazyk cizím/druhým jazykem. Stejně tak se liší i výuka češtiny pro cizince a …
Zobrazit víceMateřská škola Otrokovice, příspěvková organizace, dále jen MŠO vznikla v roce 2003 sloučením původních 6 …
Zobrazit víceNa středních odborných školách a středních odborných učilištích se žáci účastní praktické výuky, v níž je nutné dbát na zvýšenou opatrnost a dodržovat zásady bezpečnosti …
Zobrazit víceV současné době už školy najely na různé systémy, jak výuku na dálku realizují. Shrnujeme, jaké formy jsou při takové výuce nutností, a dodáváme tipy na jednoduché aplikace: …
Zobrazit víceDěti, pro které není čeština mateřským jazykem, se mohou v mateřské škole cítit vykořeněné, zažívat nejistotu, osamělost a další negativní pocity. V předškolním věku často …
Zobrazit víceKognitivní strategie používané dětmi a tipy na výuku odpovídající na tyto strategie …
Zobrazit víceCílem je, aby se žák s OMJ učil zároveň s ostatními a aby tato výuka byla přínosná pro něj, pro třídu i pro učitele. Všechno, co zde naleznete, vychází ze společné práce a …
Zobrazit víceV rámci projektu Češtinou k inkluzi, který byl spolufinancován Evropskou unií, byly ve školním roce 2016/2017 zahájeny kurzy češtiny jako druhého jazyka podle metody KIKUS ve dvou …
Zobrazit vícePři poskytování jazykové podpory v MŠ se neobejdeme bez pomůcek, obrazového materiálu, reálných předmětů či her. Právě vhodné pomůcky nám mohou přinést více hravosti do jazykové …
Zobrazit více