ZDRAVÝ TŘÍDNÍ KOLEKTIV S DĚTMI S OMJ NA 2. STUPNI ZŠ
Napsal uživatel Klára Vajchrová dne Čt, 2022-10-27 16:41.
Přemýšlíte nad tím, jak ve třídě budovat zdravý kolektiv? Jak posilovat zdravé klima ve třídě, ve které jsou děti s OMJ? Trápí Vás otázka, jak do aktivit zapojit děti, které zatím mluví a rozumí méně česky? Na semináři si prakticky ukážeme, jak pracovat s třídním kolektivem s dětmi s OMJ. Budete mít možnost si sami vyzkoušet aktivity, které můžete aplikovat ve svých hodinách. V neposlední řadě si také řekneme, co můžete ze své pozice udělat, aby bylo všem ve třídě dobře.
CÍL SEMINÁŘE
Účastníkům bude představena metodika Zdravý třídní kolektiv s dětmi s OMJ na 2. stupni ZŠ. Jedná se o soubor třídnických hodin pro kolektivy s vícejazyčnými dětmi. Aktivity v této metodice cílí na podporu orientace dětí s OMJ v nové skupině vrstevníků tak, aby si v ní děti dokázaly najít své bezpečné místo a formou vhodných aktivit pro celý třídní kolektiv posilovat hodnoty, na kterých dobré vztahy stojí. Prostřednictvím praktických aktivit si účastníci vyzkouší, jakým způsobem s metodikou pracovat, jak zapojit do aktivit děti s menší znalostí češtiny a seznámí se s principy práce s třídním kolektivem s dětmi s OMJ. Účastníci získají přehled o možných rizikách, které taková práce s kolektivem může obnášet, a o tipech, jak se jim vyhnout. Zmíněná metodika vyjde v tisku na konci kalendářního roku.
OBSAH
- seznámení s metodikou Zdravý třídní kolektiv s dětmi s OMJ na 2. stupni ZŠ;
- praktické ukázky některých lekcí z metodiky;
- vyzkoušení aktivit a metod, které se využívají během třídnických hodin;
- praktické tipy a nástroje pro práci s kolektivem, ve kterém jsou i žáci s OMJ;
- sdílení praxe, výměna zkušeností.
PRO KOHO JE SEMINÁŘ URČEN
Seminář je určený pro pedagogy druhého stupně základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií, metodiky prevence, výchovné poradce, asistenty pedagoga aj.
Seminář je veden interaktivní a zážitkovou formou.
Seminář probíhá v rámci projektu „Wellbeing žáků s OMJ a zdravé klima tříd“ a je realizován s finanční podporou hlavního města Prahy.