Obsahový cíl:
– Žák vysvětlí rozdíl mezi alchymií a chemií
– Žák vysvětlí rozdíl mezi prvkem a sloučeninou
– Žák přiřadí chemické prvky k jejich značkám
– Žák vyjmenuje koncovky oxidačních čísel
– Žák umí použít koncovky oxidačních čísel pro tvorbu názvosloví
– Žák vytvoří vzorce k názvům uvedených sloučenin
– Žák vytvoří názvy ke vzorcům uvedených sloučenin
Jazykový cíl:
– Žák popíše obrázek
– Žák porozumí textu o alchymii a zodpoví uvedené otázky
– Žák vyhledá informace o pražských alchymistech a místech jejich působení v Praze
– Žák vysvětlí rozdíl mezi prvkem a sloučeninou
– Žák vytvoří názvy ke vzorcům uvedených sloučenin
– Žák vytvoří vzorce k názvům uvedených sloučenin
– Žák popíše postup tvorby vzorce a názvu halogenidu
Slovní zásoba:
alchymie, pražští alchymisté, věda, prvek, sloučenina, oxidační číslo, dvouprvkové sloučeniny, halogeny, halogenidy, vzorec sloučeniny, název sloučeniny
Jazykové struktury:
vytvořím název …, vytvořím vzorec…, napíšu značku prvku…, doplním oxidační číslo…, použiji křížové pravidlo…, snažit se, udržet tajemství, přeměnit, financovat, zkoušet, výsledek je ne/přesný, je pro mě záhada, vyrobit, sloučením…vznikají…, tvoří sloučeninu…, …patří mezi…, název je odvozen od…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.