Jste zde
Alchymie, sloučeniny - halogenidy
Obsahový cíl:
- Žák vysvětlí rozdíl mezi alchymií a chemií
- Žák vysvětlí rozdíl mezi prvkem a sloučeninou
- Žák přiřadí chemické prvky k jejich značkám
- Žák vyjmenuje koncovky oxidačních čísel
- Žák umí použít koncovky oxidačních čísel pro tvorbu názvosloví
- Žák vytvoří vzorce k názvům uvedených sloučenin
- Žák vytvoří názvy ke vzorcům uvedených sloučenin
Jazykový cíl:
- Žák popíše obrázek
- Žák porozumí textu o alchymii a zodpoví uvedené otázky
- Žák vyhledá informace o pražských alchymistech a místech jejich působení v Praze
- Žák vysvětlí rozdíl mezi prvkem a sloučeninou
- Žák vytvoří názvy ke vzorcům uvedených sloučenin
- Žák vytvoří vzorce k názvům uvedených sloučenin
- Žák popíše postup tvorby vzorce a názvu halogenidu
Slovní zásoba:
alchymie, pražští alchymisté, věda, prvek, sloučenina, oxidační číslo, dvouprvkové sloučeniny, halogeny, halogenidy, vzorec sloučeniny, název sloučeniny
Jazykové struktury:
vytvořím název …, vytvořím vzorec..., napíšu značku prvku..., doplním oxidační číslo..., použiji křížové pravidlo..., snažit se, udržet tajemství, přeměnit, financovat, zkoušet, výsledek je ne/přesný, je pro mě záhada, vyrobit, sloučením...vznikají..., tvoří sloučeninu..., ...patří mezi..., název je odvozen od...
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.