Formy spolupráce asistenta a učitele v mateřské škole
Mít ve třídě dalšího dospělého poskytuje mnoho výhod. Aby však práce v tandemu měla efektivní dopad na fungování kolektivu a provozu třídy, musíme si být vědomi principů …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Mít ve třídě dalšího dospělého poskytuje mnoho výhod. Aby však práce v tandemu měla efektivní dopad na fungování kolektivu a provozu třídy, musíme si být vědomi principů …
Zobrazit víceČetba textů a knih nepochybně vede ke zdokonalování češtiny a rozvoji čtenářské gramotnosti u všech žáků v naší vícejazyčné třídě. …
Zobrazit víceTříletý Simon v září nastoupil do homogenní třídy mateřské školy. I po měsíci stále pláče a necítí se ve třídě dobře, s dětmi ani s učitelkami nekomunikuje. V říjnu se po …
Zobrazit víceČeština jako druhý jazyk – jiný, zajímavý, praktický pohled na náš rodný jazyk …
Zobrazit víceSetkáváte se u vícejazyčných žáků s demotivací, lhostejností, nezájmem o školu či problémovým chováním? Příčiny mohou být různé: …
Zobrazit víceTříletý Kiril pochází z Bulharska a v září nastoupil do homogenní třídy mateřské školy. Adaptoval se bez problému, český jazyk si osvojuje pozvolna, po měsíci docházky zatím …
Zobrazit víceUvedená dobrá praxe pochází ze školního roku 2016/17, ale i přesto ji stále považujeme za inspirativní a relevantní pro současnou pedagogickou praxi. …
Zobrazit víceO co se legislativně opřít při hodnocení vícejazyčných žáků? …
Zobrazit víceVícejazyčné dítě (dítě s OMJ), stejně jako každé jiné dítě, se potřebuje ve třídě i ve škole především cítit přijaté a vítané, navázat vztahy se spolužáky, najít mezi …
Zobrazit více