Jste zde
Ekosystémy a literatura
Obsahový cíl:
- Žák uvede společné a rozdílné rysy čápa a lišky.
- Žák se seznámí se dvěma bajkami (Liška a čáp, Liška a vrána).
- Žák se seznámí s žánrem bajka, dokáže jeho rysy nalézt v konkrétní bajce.
- Žák hledá vysvětlení některých přísloví/ponaučení.
- Žák řadí text bajky chronologicky za sebou.
- Žák vypráví spolužákovi další bajku.
- Žák si osvojí vybranou slovní zásobu potřebnou pro charakteristiku osoby.
- Žák charakterizuje vybranou osobu.
Jazykový cíl:
- Žák rozděluje rysy čápa a lišky podle toho, co mají společné a co rozdílné.
- Žák dle obrázku odhaduje obsah textu.
- Žák si doplňuje slovní zásobu k tématu.
- Na základě porozumění textu žák odpovídá na otázky.
- Žák přiřazuje vlastnosti lidí ke zvířatům.
- Žák doplňuje do vět slova.
- Žák odhaduje ponaučení plynoucí z bajky dle jejího názvu.
- Žák řadí text bajky chronologicky za sebou.
- Žák s pomocí charakterizuje vybranou osobu.
Slovní zásoba:
Liška, čáp, vrána, bajka, oplatit, zahanbený, úzké hrdlo, mělký talíř, miska, hrneček, sklenička, polévka, lidské vlastnosti, ponaučení, alegorie, hebký, lichotit, oblíbený, beránek, jehně, želva, lev, myš, včela, sova, ovce, blecha, pes, osel, šnek
Jazykové struktury:
Je to zvíře/obratlovec/savec/pták, má zobák/peří/křídla/čumák/ocas/4 nebo 2 dlouhé nohy/srst/velké uši, uši nemá vidět, je černobílý/rezavá, umí běhat/létat, hnízdí na komínech a na stromech, žije v lese/noře, neumí mluvit, je pyšný/ hloupý/ silný/ mazaný/ chytrý/ věrný/ pomalý/ tichý/ moudrý/ pilný jako..., je zlý/ mazaný/ nafoukaný/ silný/ rychlý/ pyšný/ pomalý/ hodný, mít prospěch z...
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.