Obsahový cíl:
– Žák získá přehled o základních fyzikálních veličinách popisujících vlastnosti těles, jednotkách a způsobu jejich měření.
– Žák zaznamená průběh měření do formuláře, vypracuje zprávu z měření.
– Žák si procvičí převádění jednotek.
– Žák vyhledává informace na internetu a diskutuje o nich se spolužáky.
Jazykový cíl:
– Žák rozvíjí SZ k tématu.
– Žák komunikuje v rámci skupiny při měření, píše jednoduchou zprávu z měření.
– Žák doplňuje text a shrnuje/aplikuje informace z textu.
– Žák s pomocí formuluje věty.
Slovní zásoba:
veličina, těleso, měřidlo, označení, základní/vedlejší jednotka, matematický zápis, délka, hmotnost, čas, teplota, rychlost, síla, metr, kilogram, sekunda, stupeň Celsia, metr za sekundu, Newton, teploměr, stopky, siloměr, tachometr, hodinky, metr, váha, centimetr, sekunda, gram, kilometr, minuta, tuna, kilometr za hodinu, hodina, milimetr, decimetr, miligram
Jazykové prostředky:
…měříme pomocí…, …má označení…, základní/vedlejší jednotkou …je…, Fyzikální veličina je…, Označujeme ji písmenem…, K měření používáme…, Ptáme se:…, měřím…, délka mojí paže je…, …měří…, délka jeho/její paže je…, vážím…, moje bota měří…, …váží…, jeho/její bota měří…, moje teplota byla nejdřív…,pak…, cesta na WC a zpět mi trvala…, napsat celé jméno mi trvalo…, Běžel(a) jsem rychlostí…, Moje rychlost byla…, naměřil/a jsem sílu…