Jste zde
Náboženství v české historii
Obsahový cíl:
- Žáci se seznámí s několika historickými událostmi v českých dějinách, v nichž hrálo hlavní roli náboženství.
- Žáci vyhledávají v textu klíčové informace, které poté předávají ostatním žákům ve skupině.
- Žáci jsou schopni stručně popsat jednotlivé epochy s důrazem na klíčové události.
Jazykový cíl:
- Žáci si doplňují slovní zásobu k tématu.
- Žáci hledají opozita.
- Žáci na základě porozumění textu odpovídají na otázky a doplňují myšlenkovou mapu v expertních skupinách.
- Žáci své poznatky z expertních skupin předávají domácím skupinám.
- Žáci doplňují vhodná slova do textu.
- Žáci formulují definici některých slov.
- Žáci zařazují vybraná slova do slovních druhů.
- Žáci vyhledávají v textu klíčové informace, zapisují je do tabulky.
- Žáci spojují části vět a přepisují je.
Slovní zásoba:
přijímání, podobojí, papež, vzrůst, kalich, kříž, defenestrace, radnice, vězení, radikální, dědictví, intrika, nařízení, vojevůdce, mše, šlechta x plebs/měšťan, stoupenec, vzdělaný x nevzdělaný, víra, majetek, konvertovat, odpůrce, muslim, křesťan, zákon, respektovat x nerespektovat, šéf, armáda, dědictví, liturgie, protestant, jezuité, rekatolizace, emigrace, kontinent, kompromis, extrém
Jazykové prostředky:
...začal proces..., ...přišli/přinesli z Řecka..., založili město..., sloužili mši v/e..., zakládali..., nebyli katolíci..., byli stoupenci..., ...vítězili díky..., vytvořili..., byla nejhorší válka..., začala..., se rozdělili..., chtěli za hříchy tresty
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.