Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák rozpozná jednotlivé skupiny obratlovců
– žák rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny obratlovců, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin
Jazykový cíl:
– na základě čtení a porozumění textu používá žák příslušné informace při skupinové práci – formuluje vlastními slovy informace z textu
– žák zprostředkuje ostatním členům skupiny informace nutné ke kompletaci tabulky
– žák klade ostatním otázky, aby zjistil, co má doplňovat
– při formulaci vět žák používá následující jazykové prostředky
Jazykové prostředky:
hlavním znakem… je…; …řadíme mezi…; …se pohybuje pomocí…; tělo se skládá z…; páteř¨je tvořena…; …pohybuje se pomocí…; žije v… ; na těle má..; povrch těla tvoří…..; k dýchání používá…; dýchají žábrami/plícemi/plicními vaky
Slovní zásoba:
kostra, obratel, rozmnožování, šupiny, páteř, lebka, končetiny, ploutve, křídla, nohy, kruhoústí, mihule, paryby, žralok, rejnok, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci, savci, pohyb, pulec, plynový měchýř, postranní čára, žábry, plíce, vzdušné vaky, krunýř, vejce, kloaka, peří, srst, chlupy, teplota