Formální náležitosti VP

Vyrovnávací plán by měl obsahovat následující formální náležitosti:

* Cíl, jehož má být dosaženo, rozepsání konkrétních vzdělávacích cílů v jednotlivých předmětech
* Základní údaje o žákovi – zdravotní stav apod…
* Pedagogickou diagnózu – diagnózu psychických funkcí, které ovlivňují vzdělávací proces
* Prostředky speciálně pedagogické podpory, kde jsou rozepsány služby a intervence, které vedou k naplnění cílů VP – podpůrný učitel, asistent, odborní pracovníci atd.
* Konkrétní úkoly v jednotlivých oblastech – sluchová, zraková percepce, gramatika, cizí jazyk apod.
* Pedagogická hlediska a postupy užívané při práci s dítětem – případné úpravy učebního plánu, snížení počtu hodin, výběr podstatného a základního učiva, rozhodnutí o způsobu integrace
* Pomůcky – způsob jejich pořízení a práce s nimi
* Způsob hodnocení a klasifikace – např. širší slovní hodnocení
* Způsob ověřování vědomostí
* Organizace péče – způsob provádění reedukace
* Dohodu o spolupráci s rodiči – předávání informací o žákovi, způsob setkávání
* Podíl žáka na výuce
* Informace dalším učitelům
* Pravidla změn a úprav VP.
* Jmenovité uvedení osob, kterým je poskytnut.

(Michalík, 1999), (Pipeková, 2006) Citováno z Diplomové práce Jana Roupová: Integrativní forma edukace z pohledu rodičů a pedagogů – komparativní studie, dostupné na <http://theses.cz/id/qes2dw/>