Formální náležitosti VP
Vyrovnávací plán by měl obsahovat následující formální náležitosti:
- Cíl, jehož má být dosaženo, rozepsání konkrétních vzdělávacích cílů v jednotlivých předmětech
- Základní údaje o žákovi – zdravotní stav apod…
- Pedagogickou diagnózu – diagnózu psychických funkcí, které ovlivňují vzdělávací proces
- Prostředky speciálně pedagogické podpory, kde jsou rozepsány služby a intervence, které vedou k naplnění cílů VP – podpůrný učitel, asistent, odborní pracovníci atd.
- Konkrétní úkoly v jednotlivých oblastech – sluchová, zraková percepce, gramatika, cizí jazyk apod.
- Pedagogická hlediska a postupy užívané při práci s dítětem – případné úpravy učebního plánu, snížení počtu hodin, výběr podstatného a základního učiva, rozhodnutí o způsobu integrace
- Pomůcky – způsob jejich pořízení a práce s nimi
- Způsob hodnocení a klasifikace - např. širší slovní hodnocení
- Způsob ověřování vědomostí
- Organizace péče – způsob provádění reedukace
- Dohodu o spolupráci s rodiči – předávání informací o žákovi, způsob setkávání
- Podíl žáka na výuce
- Informace dalším učitelům
- Pravidla změn a úprav VP.
- Jmenovité uvedení osob, kterým je poskytnut.
(Michalík, 1999), (Pipeková, 2006) Citováno z Diplomové práce Jana Roupová: Integrativní forma edukace z pohledu rodičů a pedagogů – komparativní studie, dostupné na http://theses.cz/id/qes2dw/
Další zdroje
Autor: Poslední aktualizace 26.01.2011 15:20
|
