Obsahový cíl:
– Žák rozezná jednotlivé druhy ovoce a zeleniny.
– Žák se orientuje v textu.
– Žák vyhledá v textu klíčová slova a informace.
– Žák vybarví obrázek a doplní základní informace do tabulky.
– Žák se seznámí s nejčastějšími druhy zeleniny a ovoce.
Jazykový cíl:
– Žák dokáže pojmenovat, zapsat nová slova a spojuje je s obrázkem.
– Žák doplní slovo do věty.
– Žák říká nová slova se správnou výslovností.
– Žák tvoří 4. pád při určování druhů zeleniny.
– Žák chápe význam sloves týkajících se pěstování.
Slovní zásoba:
ovoce, zelenina, potrava, zdravá výživa, vitamíny, minerální látky, vývoj, růst, strom, keř, bylina, plod, list kořen, cibulka, košťál, lusk, košťálová, plodová, salátová, kořenová, cibulová, lusková, rajče, salát, mrkev, kapusta, hrášek, fazole, paprika, česnek, ředkvička, okurka, cibule, malvice, peckovice, bobule, jablko, hruška, borůvka, třešeň, meruňka, švestka, rybíz, zasadit, zalévat, kvést, sklízet, řeřicha, vata, navlhčíme, vsáknout
Jazykové struktury:
Hruška/rajče patří/nepatří mezi ovoce/zeleninu. Z luskové zeleniny jíme … . Paprika se řadí mezi … zeleninu. Borůvka se řadí mezi … ovoce. Ovoce/zeleninu dělíme na …. Rybíz patří/nepatří mezi …, protože má/nemá bobule. Má/mají…
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.