Výuka ČDJ: Psaní

Psaní

Hlavní zásada:
Psaní zaměřte na konkrétní situace, konkrétní využití. Učte psát především to, co žáci skutečně potřebují.
Výuka psaní a aktivity s psaním spojené či jejich kontrola jsou zároveň nácvikem čtení, mluvení a poslechu.

Z hlediska psaní máme 2 typy žáků:
1.žáci, kteří ovládají latinku bez problémů
2.žáci, kteří neovládají latinku – s takovými žáky trénujte abecedu, psaní slov, přepis textu, věnujte se jim individuálně (např. dávejte jim tréninkové listy na psaní)

Jak učit psaní?

  • Začněte od mluvení přes vyslovování slovíček až k psaní. Diktujte slova, po nich kratší věty, následně delší text, který žáci už znají; nakonec mohou žáci zapisovat i neznámá slova či texty.
  • Seznamte žáky s určitým typem textu, podle nějž se pak žáci sami snaží napsat vlastní text. Nabízejte slovní zásobu podle potřeb žáků a rozšiřujte nabídku variant, které mohou v textu nastat.

Doplňující články