Následující materiály byly použity ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school. V tomto projektu se žáci učí různé předměty na konkrétních tématech. Následující materiály na sebe navazují a tvoří jeden tematický celek (chronologie vývoje Českých zemí od Habsburské monarchie po Českou republiku z hlediska státního uspořádání).
Další materiály z celku „chronologie vývoje Českých zemí od Habsburské monarchie po Českou republiku“:
Habsburská monarchie, České národní obrození, Rakousko-Uhersko a 1. světová válka, T. G. Masaryk a vznik samostatného Československa, Vývoj Českých zemí – Opakování.
Obsahový cíl:
– Žák rozezná české státní symboly.
– Žák pojmenuje nástupnické státy po rozdělení Československa.
– Žák popíše vzhled vlajky prezidenta České republiky.
– Žák pojmenuje obecné informace o hymnách.
– Žák popíše geografickou polohu České republiky včetně jejích sousedů.
– Žák popíše administrativní a územní rozdělení České republiky.
Jazykový cíl:
– Žák na základě porozumění textu vybírá správný státní znak.
– Žák na popíše vlajku prezidenta republiky.
– Žák formuluje vlastní poznatky o hymnách.
– Žák s pomocí tvoří věty o sousedech České republiky.
– Žák na základě porozumění mapě spojuje kraje s krajskými městy.
– Žák na základě porozumění mapě odpovídá na otázky celými větami.
Slovní zásoba:
Česká republika, Slovensko, trikolóra, státní symboly, český státní znak, historický znak, šachovaná orlice, lev, v poli, vlajka, vlajka prezidenta, český národní strom, lípa, státní hymna, světadíl, střední Evropa, srdce Evropy, sousední státy, historické země, Čechy, Morava, Slezsko, kraj, metro, tramvaj, trolejbus
Jazykové struktury:
…bylo předchůdcem, k rozdělení došlo…, zvolil si…, je rozdělen do…, státním symbolem je vlajka, se skládá z…, se nachází na…, říká se…, …sousedí na severu/jihu/západě/východě s/e…, území ČR tvoří…, ČR se administrativně dělí na…, metro/tramvaje/trolejbusy jezdí v…, Opava patří do…kraje
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.