Stavba těla rostliny

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

Obsahový cíl:
– žák dokáže vyjmenovat příklady živé přírody
– popíše uspořádání rostlinného těla
– vysvětlí funkci orgánů pro život rostliny
– rozliší rostliny podle druhu stonku

Jazykový cíl:
– na základě čtení odpovídá na otázky k porozumění
– formuluje vlastními slovy informace z textu
– za pomoci skládá věty k funkcím orgánů rostliny
– pojmenovává názorné obrázky (používá při tom vhodnou terminologii)
– na základě porozumění textům třídí informace do myšlenkové mapy

Slovní zásoba:
živá příroda, rostliny, kořen, květ, list, stonek, strom, keř, bylina, květina, tráva, funkce, živiny, tvar, velikost, dužnatý/dřevnatý stonek, kmen, kyslík, fotosyntéza, rozmnožování, kvetoucí rostliny, půda

Jazykové prostředky:
…patří do…; chovají se jako…; rodí se; rostou; rozmnožují se; stárnou; umírají; … má funkci…; …přijímá vodu; …zásobuje…; rostlin/y potřebuj/í…; kořen upevňuje; …má různý tvar a velikost; kde najdeme…; … spojuje…; … rozvádí živiny; roste na…; …slouží k…; …
provádí fotosyntézu; listy vytvářejí/opadávají; … slouží k rozmnožování