Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák popíše životní cyklus ptáka
– žák vysvětlí pojmy tok a pohlavní dvojtvárnost
– žák na základě obrázku popíše rozdíly mezi samci a samicemi
Jazykový cíl:
– na základě čtení a porozumění textu žák odpovídá na otázky k textu
– žák popisuje rozdíl mezi samcem a samicí
– žák doplňuje vhodná slovesa do textu o životním cyklu ptáků
– žák doplňuje slovní zásobu k obrázkům a popiskům
Slovní zásoba:
pták, životní cyklus, námluvy, tok, samec, samice, hlas, postoj, křídlo, peří, velikost, barva, hnízdo, vejce, líhnutí, pohlavní dvojtvárnost, stavba hnízda, vysedávání vajec, holá, slepá, opeřená, mláďata, péče o mláďata, dospělý, potomci, komunikace, zpěv,
varování, tokání
Jazykové prostředky:
nejdřív…, následuje…, probíhají.., hledá…, vábí…, používá…, vypadají…, …mají…, …se říká…, vytvoří pár, rozmnožuje se…, staví hnízdo, snáší vejce, sedí na vejcích, trvá…, líhnou se, vidí…, sama se krmí, starají se o…, učí…, vyroste, hledá…, zpívají…, větší, menší, ..liší velikostí a barvou, barevnější než…, méně barevné než…