Zachycují sled kroků, kterými žák po učení daného předmětu prochází. Výkon žáka není známkován, na mapě vidí, co už vše zvládl, nebo v čem se potřebuje zlepšit, aby se mohl dostat na další úroveň. Je to více motivující, než kdyby dostal „pětku“. Je to vhodné zejména pro žáky s OMJ, protože slovní hodnocení či známkování není adekvátní pro žáky s nedostatečnou znalostí českého jazyka.
Na mapě žák sám vidí, v jaké fázi učení se nachází, co ho všechno čeká a při případných problémech v učení ví, na čem je potřeba zapracovat.
Mapy může vytvářet asistent pedagoga a zakládat je do žákovského portfolia. Můžou být ilustrovány na základě toho, co má žák rád (pohádky, sci-fi, fantazie, zvířata..). Mapy můžete mít i ve virtuálním prostředí.
Můžete využít projekt od Scia, kde žák vidí individuální pokrok v učení v šesti vzdělávacích oblastech: český jazyk, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, přírodovědná gramotnost, angličtina a společenské vědy.
Ročníkové mapy pokroku na český jazyk, matematiku a anglický jazyk najdete i na stránkách od Kristýny Vejlupek, byly vytvořeny pro Základní školu Na dědině.
Dále také můžete využít MUP vytvořené v organizaci META, převážně pro 1. stupeň ZŠ.