Adaptační koordinátor na základní škole

NPI ČR vydalo metodickou příručku určenou pedagogickým pracovníkům základních škol, kteří v rámci služby NPI ČR Adaptační koordinátoři do škol poskytují nově příchozím žákům podporu v prvních čtyřech týdnech po jejich nástupu do školy. Mohou ji využít i třídní učitelé a ostatní pedagogové, kteří chtějí nového žáka s OMJ v prvních dnech co nejlépe podpořit, aby se co nejsnáze mohl začlenit do nového školního prostředí. Dozvíte se, jak se žákem pracovat, s čím vším ho na začátku seznámit, co mu ukázat a co pro něj připravit a zajistit. Metodika obsahuje i nástin základů češtiny jako druhého jazyka, odkazy na užitečné materiály a praktické tipy.

Pro rok 2023 lze opět využít pozice adaptačního koordinátora, a to pro všechny nově příchozí žáky s cizí státní příslušností mimo těch, kteří přicházejí v důsledku válečného konfliktu na Ukrajině. Na podporu adaptace žáků přicházejících z Ukrajiny je vyhrazena pozice ukrajinského asistenta pedagoga.