Některé školy stále čelí výzvě, jak zapojovat vícejazyčné děti do výuky a jak se vyrovnat s jejich nedostatečnou znalostí češtiny. Učitelé si někdy nejsou jistí, jak mohou postupovat ohledně úpravy obsahu, na kterou navazuje hodnocení, a jak tedy zachovat u všech podporující přístup. Jaké konkrétní kroky může podniknout vedení škol (vč. koordinátorů/rek inkluze)?
datum: 19. 3. 2024
místo: Online - platforma ZOOM
cena: zdarma
Diskuzní setkání je určeno pro vedoucí pracovníky a koordinátory inkluze na ZŠ z celé ČR. Věnováno bude shrnutí možné podpory ze strany vedení škol z hlediska legislativy, praktických tipů i sdílení dobré praxe v práci s vícejazyčnými dětmi na ZŠ. Účastníci získají tipy ohledně nastavení vhodného plánu podpory a jeho návaznosti na školní vzdělávací program, tematický plán a učebnice nebo jaké jsou funkční systémy komunikace uvnitř škol, aby spolupráce v týmu učitelů fungovala co nejlépe (sdílená prostředí, postupy na pedagogické radě apod.). Nedílnou součástí setkání je sdílení zkušeností napříč regiony.
Klíčová témata: možnosti podpory ze strany vedení školy, školní vzdělávací program, rámcový vzdělávací program, plány podpory, úprava obsahu, nastavení spolupráce uvnitř školy
Hosté
Prvními hosty byly ředitelka základní školy Křížová paní Jana Nováková Hotařová a její paní zástupkyně Lenka Picková. V příspěvku z praxe představily, jaký systém mají vytvořený pro podporu vícejazyčných žáků a žákyň.
Druhý příspěvek se věnoval legislativním opatřením a tomu, jak organizačně zajistit nastavování cílů pro vícejazyčné žáky.
Ve třetí prezentaci najdete už konkrétní praktické tipy, které vedou ke splnění cílů z rámcového vzdělávacího programu a to i přesto, že ve škole máme úplné začátečníky.
Můžete si stáhnout prezentace ze setkání.
META Systémová podpora při zapojování VJ dětí s nedostatečnou znalostí ČJ do výuky - Hamplová, Prokopová META Začleňování žáků v ZŠ Křížová - Nováková