Obsahový cíl:
– Žák se zorientuje v důležitých historických událostech 2. poloviny 20. století a zanese je na časovou osu.
– Žák se seznámí s osobností Václava Havla.
Jazykový cíl:
– Žák na základě myšlenkové mapy popíše život Václava Havla.
– Žák si procvičí určování slovních druhů.
– Žák si osvojí novou dějepisnou slovní zásobu.
– Žák bude doplňovat časové fráze do vět.
Slovní zásoba:
projev, cenzura, okupace, rozpadnout se, protestovat proti, uzavření hranic, emigrace, tank, revoluce, stávka, demonstrace, armáda, politik, prezident, spisovatel, dramatik, historické události, sametová revoluce, normalizace, vězení, dělník, Nobelova cena
Jazykové struktury:
…byl…, …pracoval jako…, …zemřel…, …přátelil s…, …žil…, …bojoval…, …měl rád…, … byl zvolen…, do roku, během … let, v roce, na konci … let, do roku…, nejdřív, potom, pak, poté, nakonec
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.