Jste zde
Četl/a jsem knížku (vyprávění děje)
Obsahový cíl:
- Žák popíše knihu, kterou přečetl.
- Žák převypráví děj přečtené knihy.
- Žák určí základní informace o knize na základě vlastní čtenářské zkušenosti.
- Žák s pomocí zhodnotí přečtenou knihu dle svých možností.
Jazykový cíl:
- Žák dokončí věty na základě vlastní čtenářské zkušenosti s vybranou knihou.
-Žák sám tvoří věty, vypráví vlastními slovy o přečtené knize.
- Žák sám formuluje otázky k přečtené knize.
- Žák vypisuje klady a zápory knihy, hodnotí ji vlastními slovy i vizuálně (hvězdičky).
Slovní zásoba:
kniha, spisovatel, žánr, román, novela, povídka, básně, divadelní hra, pohádka, bajka, romantické, detektivní, válečné, psychologické, historické, cestopisné, akční, sci-fi (vědecko-fantastické), fantasy, humoristické, dobrodružné, hlavní postavy, téma, láska, přátelství, zrada, nenávist, příroda, víra, závislost, život, smrt, konflikt
Jazykové struktury:
Četl/a jsem knížku, jmenovala se..., Napsal ji spisovatel jménem..., Knížku jsem četl/a: česky – anglicky – rusky – vietnamsky – španělsky, V tomto jazyce se knížka jmenuje..., Je to... (žánr), Tato knížka se dá zařadit do kategorie..., Děj se odehrává ..., Hlavní postavy jsou..., Jaké je téma knížky, O čem to je, Téma knížky je.../Knížka je o lásce/přátelství/nenávisti/přírodě/zradě/víře/závislosti/životě/smrti, V příběhu došlo ke konfliktu: postava proti přírodě, postava sama proti sobě, postava proti společnosti, postava proti jiné postavě, ke konfliktu nedošlo, protože..., Knížka je o..., Děj se odehrává..., Hlavní postavou je..., Nejdřív - Potom - Pak - Najednou – Nakonec, ...byla akční, kniha .mě zaujala, byla originální, měla zajímavé postavy, měla děj, který se mi líbil, mě bavila – smál/a jsem se, byla smutná – chtělo se mi brečet, Při čtení knihy mě napadly tyto otázky, Moje nejoblíbenější část knihy je..., Co se mi líbilo, Co se mi nelíbilo.
Výukový materiál byl vytvořenv rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.