Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák popíše charakteristické znaky hadů
– doplňuje si odbornou slovní zásobu
– vysvětlí vnější rozdíly mezi hadem a ještěrkou
– odpovídá na otázky k textu
– rozpozná, co má / nemá dělat při uštknutí zmijí
Jazykový cíl:
– žák na základě textu a obrázků odpovídá na otázky k porozumění
– doplňuje si slovní zásobu
– k názorným obrázkům tvoří věty a používá při tom vhodnou terminologii
– s pomocí tvoří celé věty o hadech
– rozhoduje o tvrzeních, zda jsou pravdivá
– používá odborný jazyk
Slovní zásoba:
válcovitý, rozeklaný, rozdvojený jazyk, šupiny, víčko, jed, štíhlý, zmije, kobra, chřestýš, suché, kůže, ocas, nohy, krk, tělo pokryté šupinami, tlama, srostlá průhledná víčka, uši, jed, jedové zuby, jedovatý, uštknutí, postižená končetina, záchranná služba, alergie
Jazykové prostředky:
svlékají se, …mají/má…, …nemají/nemá…, …se pohybují…, …se živí…, pohybují se plazením, plazí se, svlékají…, polykají, umí vysunout, neslyší, uštkne, ošetřit, nesmí se hýbat, uvést do klidu, nedoporučuje se, zavolat co nejrychleji