Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák popíše hlavní znaky skupiny hlodavců,
– uvede 2 konkrétní příklady hlodavců žijících v lese,
– popíše základní charakteristiky vybraných zástupců,
– porovná uvedené oba dva zástupce dle vybraných kritérií
Jazykový cíl:
– žák doplňuje slovní zásobu k obrázkům,
– dle obrázků tvoří věty s pomocí daných frází,
– vytváří celé věty o veverce a myšici,
– na základě předchozích znalostí tvoří pětilístek,
– komunikuje při skupinové práci (vyhledává informace v textu; porovnává a třídí informace o vybraných zástupcích hlodavců; ústně předává spolužákovi tyto získané informace; naslouchá spolužákovi, zapisuje informace od něj získané; informace dále propojuje do vět či do textu)
Jazykové prostředky:
základní znak je…, vyskytují se…, živí se…, jsou součástí…, vypadá…, tělo je…., živí se…, potravou je…, žije/žijí…, jejím predátorem je…, …jsou potravou…, …mají…, …patří mezi…, …rodí…, …je…, má…, žije v…, dožívá se…, jejími predátory jsou…, šplhá
Slovní zásoba:
hlodavci, savci, hlodavé zuby/hlodáky, rozmnožování, mláďata, vrh, onemocnění, všežravci, býložravci, predátor, veverka obecná, myšice lesní, větve, šišky, kuna, káně, sova, hnízdo, pařez, slimák, semena, plody, kořist