Klokan rudý

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

Obsahový cíl:
– žák popíše hlavní znaky skupiny vačnatců
– žák pracuje s porozuměním s informacemi z videa (metodou A-Z box)
– žák charakterizuje život klokana rudého

Žák se zapojí do práce tímto způsobem:
– ústně sdílí své nápady o vačnatcích;
– vytváří logický a souvislý text (věty) obsahující vybrané nápady;
– ústně sdílí text (věty) ve dvojicích;
– hledá a třídí klíčové informace vycházející z videa;
– zapisuje klíčové informace do zadaného formátu;
– porovnává a sdílí svůj „informační box“;
– klíčové informace spojuje do textu (nebo do vět);
– ústně sdílí se spolužákem svůj text (nebo věty);
– naslouchá spolužákovi /spolužákům.

Jazykové prostředky:
Jsem klokan…, jsem samec…, žiju v…, moje srst je…., živím se…, potravu hledám v noci…, často bojuji…, při boji…, po narození žiju…, saju…, moje máma…, ve vaku jsem…, mým nepřítelem je…, umím skákat…, ocas mně pomáhá…, klokan patří do…, mláďata
sají…, vyvíjí se…, jsem klokan, mým domovem je…, rád se chlubím…, nerad o sobě prozrazuji…, těší mě…, trápí mě…, přeji si…

Slovní zásoba:
vačnatci, klokan rudý, vak, samec, samice, mládě, Austrálie, ocas, mateřské mléko, rostlinná potrava, býložravec