Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák popíše části těla hlemýždě,
– přiřadí orgány plžů k jednotlivým soustavám,
– zařadí vybrané měkkýše do skupin a prostředí.
Jazykový cíl:
– žák popíše části těla hlemýždě,
– tvoří věty o prostředí jednotlivých měkkýšů,
– doplňuje do vět správná slova,
– za pomoci tabulky tvoří věty o měkkýších,
– vybírá, která slova nepatří do řady.
Slovní zásoba:
měkkýši, plži, mlži, hlavonožci, ulita, noha, dýchací otvor, hlava, oko, hmat, tykadlo, ústní otvor, lastura, uzliny, ledvina, plicní vak, srdce, jazýček, žábry, plzák lesní, chobotnice, sépie, škeble, slimáček polní, ústřice, perlorodka, sépie, hlemýžď zahradní, krakatice, okružák, chapadlo, perla
Jazykové prostředky:
…žije v moři / v rybníku / v lese / na poli / ve vlhku; …mají/má…; …je tvořena…; je nejznámější plž; …nežije v…, stříká barvu, brání se; v lastuře může být perla