Kolektiv autorek ze Základní školy Marjánka představuje vlastní systém podpory dětí s OMJ ve škole, se speciálním zaměřením na metodiku výuky češtiny jako druhého jazyka. ZŠ Marjánka má v oblasti začleňován dětí s OMJ mnohaletou praxi, je první školou v ČR, která zavedla intenzivní kurzy ČDJ v době běžné výuky a ve škole nastavila fungující systém podpory počínaje adaptační fází a intenzivní jazykovou přípravou, až po dlouhodobější podporu v samotné výuce.
Metodika může být inspirující příručkou pro školy, které by se rozhodly také zavádět systémovou podporu dětí s OMJ, ale také metodickým vodítkem pro učitele ČDJ, přestože máme k příručce některé dílčí terminologické výhrady. Škola podporuje všechny žáky s OMJ bez rozdílu občanství, ale v metodice používá terminologii „žáci-cizinci“, případně „malí cizinci“. V příručce se mluví o „češtině pro cizince“, která je metodicky pojata jako „čeština jako cizí jazyk“, nikoliv jako „čeština jako druhý jazyk“. Cíle i metody těchto přístupů jsou přitom odlišné, více v článku Co je to ČJ a ČDJ. V metodice je kladený až přílišný důraz na gramatiku a není zřejmé, nakolik je její výuka provázána s tematickými celky. My doporučujeme se ve výuce ČDJ zaměřovat na tematické celky, a teprve podle nich učit příslušnou gramatiku a slovní zásobu, která se k těmto celkům bezprostředně váže (příkladem může být náš více viz Vzdělávací obsah ČDJ).
Na druhou stranu v metodice oceňujeme třífázový systém postupného začleňování dětí s OMJ do výuky, podporu s adaptací na nové školní prostředí a individualizovaný přístup k těmto žákům, včetně stanovování individuálních vzdělávacích cílů a formativní hodnocení s velkým důrazem na motivační složku.