Zkušenosti s výukou v heterogenní třídě pro jazykovou přípravu

Metodická příručka Zkušenosti s výukou v heterogenní třídě pro jazykovou přípravu má za úkol seznámit čtenáře s prací v třídách pro jazykovou přípravu a podělit se o 10 let zkušeností s výukou vícejazyčných dětí.

Autorka v příručce shrnula své zkušenosti s výukou dětí (617 let) pocházející z rozličných kulturních oblastí, které do její tzv. vyrovnávací třídy přicházeli s různou jazykovou úrovní. Příručka je pomocným materiálem pro učitele a pokusem o náhled do problematiky výuky češtiny jako druhého jazyka v prostředí heterogenní třídy. Příručka neřeší problematiku výuky vícejazyčných dětí, integrovaných v běžných třídách základní školy. 

Výukové materiály, o kterých se hovoří v příručce, jsou ke stažení na portálu Inkluzivní škola v přehledu materiálů Interaktivní tabule.

Autorka: Karla Kubíčková, ZŠ Gutha-Jarkovského, Kostelec nad Orlicí, 2011