Obsahový cíl:
– Žák identifikuje zdroje světla a popíše jeho šíření.
– Žák předpoví šíření světelného paprsku na rozhraní optických prostředí.
– Žák identifikuje optickou soustavu a popíše průběh optického zobrazování.
– Žák identifikuje čočku a rozliší mezi spojnou a rozptylnou čočkou.
– Žák rozliší Keplerův a Galileův dalekohled a zná jejich použití.
Jazykový cíl:
– Žák překládá slova do rodné řeči, obohacuje si slovní zásobu.
– Žák používá slova (podstatná a přídavná jména) v patřičném pádě (2., 4., 7. pád).
– Žák na základě textu doplní tabulku, popíše obrázek.
– Žák na základě porozumění textu odpovídá na otázky, doplňuje slova a vybírá z možných variant.
– Žák k sobě spojuje správné části vět.
Slovní zásoba:
světlo, zdroj světla, optické prostředí, šíření světla, paprsek, světlo, šířit se, procházet přes, žárovka, svítit, odrazit se, lámat se, dopadat, zrcadlo, rozhraní, optická soustava, optické zobrazování, optická osa, ohnisko, čočka, spojka, rozptylka, sbíhavé paprsky, rozbíhavé paprsky, předmět, obraz, oko, lupa, brýle, mikroskop, dalekohled, zrcadlo, převrácený obraz, reálný obraz
Jazykové struktury:
Optika je…, Světlo se šíří…, Zdrojem světla je…, Paprsek prochází p es…, Paprsek se odráží od/do…, Paprsek se láme do…, Optické prostředí je…, Hustší optické prostředí znamená, že…, Řidší optické prostředí znamená, že…, Optické rozhraní je…, Kolmice dopadu je…, Optická soustava je…, Optické zobrazování znamená, že…, Optická osa je…, Ohnisko je, Čočka je z…, Spojka je…, Rozptylka je…, Paprsek prochází přes…, Paprsek směřuje do…, Převrácený obraz znamená, že…, Reálný obraz znamená, že…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.