Obsahový cíl:
– Žák rozliší základní ovocné stromy a keře.
– Žák pojmenuje zástupce ovocných stromů a keřů.
– Žák popíše proměnu listnatého stromu v průběhu roku.
– Žák rozpozná ovocné stromy a keře podle plodu.
– Žák rozliší druhy dužnatých plodů.
Jazykový cíl:
– Žák používá slovní zásobu označující ovocné stromy a keře a jejich plody v patřičných tvarech.
– Žák používá slovní zásobu popisující jednotlivá roční období, užívá náležité tvary.
– Žák pracuje s klíčovým vizuálem, s obrázky.
Slovní zásoba:
Strom, keř, kořen, kmen, větev, koruna, listy, květ, plod, semena, ovoce, jaro / na jaře, léto / v létě, podzim / na podzim, zima / v zimě, třešně, meruňka, hruška, jablko, švestka, jabloň, dub, hrušeň, meruňka, třešeň, švestka / slivoň, černý a červený rybíz, angrešt, borůvka, malina, ostružina, peckovice, pecka, malvice, bobule, dužnaté plody
Jazykové prostředky:
… má …, … tvoří …, … roste …, … patří …, na jaře, v létě, na podzim, v zimě, …
Materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.