Poznávačka obratlovců

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

Obsahový cíl:
– žák roztřídí dané živočichy do skupin (ryby, obojživelníci, plazi, ptáci),
– přiřadí k obrázku správné jméno živočicha,
– určí, kde živočich žije, jakou má barvu atd.

Jazykový cíl:
– žák bude při aktivitách používat dané fráze,
– bude používat odborné názvy živočichů.

Slovní zásoba:
ryby, plazi, obojživelníci, ptáci, lín obecný, čolek obecný, štika obecná, úhoř říční, užovka obojková, ropucha obecná, želva bahenní, ještěrka zelená, žluna zelená, sova pálená, husa velká, koroptev polní, hrdlička zahradní, ledňáček říční, pěnkava obecná, stehlík obecný, sýkora modřinka, jiřička obecná, konipas bílý, káně lesní, volavka popelavá, pstruh obecný, poštolka obecná, sojka obecná, rosnička zelená

Jazykové prostředky:
Co to je? To je ………
Kam patří? Patří mezi ptáky/obojživelníky/ryby/plazy.
Kde žije? Žije ve vodě/ve vzduchu/na zemi.
Kolik má nohou/ploutví? Má …… nohou/ploutví.
Jakou má barvu? Má …….. barvu.