Semenné a krytosemenné rostliny

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

Obsahový cíl:
– žák rozliší jehličnatý, listnatý strom a květinu
– popíše uspořádání rostlinného těla
– rozliší nahosemenné a krytosemenné rostliny
– určí vlastnosti rostlin (naho/krytosemenných)
– rozliší jednoděložné a dvouděložné rostliny
– popíše znaky jednoděložných a dvouděložných rostlin
– pozná příklad rostliny jednoděložné a dvouděložné
– třídí rostliny do kategorií

Jazykový cíl:
– na základě čtení odpovídá na otázky k porozumění
– formuluje vlastními slovy informace z textu
– k názorným obrázkům tvoří věty a používá při tom vhodnou terminologii
– sdílí a sděluje informace partnerovi ve dvojici, porovnává odpovědi
– tvoří celé věty o rostlinách
– na základě porozumění textům třídí informace do myšlenkové mapy
– pracuje s abecedou
– používá odborný jazyk

Slovní zásoba:
nahosemenná – krytosemenná rostlina, semeno, plod, květ, květenství, šištice, vajíčka, pylová zrna, oplození, jehličnatý a listnatý strom, strom, keř, bylina, pestík, tyčinky, opylovač, jednoděložné a dvouděložné rostliny, list, žilnatina, kořen, cévní svazek, klíčení semene, děloha

Jazykové prostředky:
nahosemenné/krytosemenné rostliny mají…/se rozmnožují…/tvoří…; v plodu…; v květu…; po oplození vzniká…; rostlinu opyluje…; rostliny se vyskytují…; rostliny se rozdělují/dělí na…; rostliny mají společné….; rostliny se liší…. / se vyvíjejí z…; semeno je… /leží… /klíčí… /; plody se rozšiřují…; mezi rostliny řadíme…

Další materiály k tématu najdete na stránkách RVP:

<http://dum.rvp.cz/materialy/znaky-krytosemennych-rostlin.html>