Doporučení k maturitní zkoušce
Středoškoláci, kteří v posledních 8 letech alespoň 4 roky studovali v zahraničí, mají dle § 20 odst. 4 školského zákona nárok na úpravu podmínek a způsobu konání maturitní …
Zobrazit víceStředoškoláci, kteří v posledních 8 letech alespoň 4 roky studovali v zahraničí, mají dle § 20 odst. 4 školského zákona nárok na úpravu podmínek a způsobu konání maturitní …
Zobrazit víceZnalost literárního kontextu je potřebná (nejen) pro splnění didaktického testu i ústní maturitní zkoušky z ČJL. Při výuce literárního kontextu je vhodné požívat klíčové …
Zobrazit vícePsaní slohových prací je pro žáky s OMJ velice obtížné, dovednost psaní je totiž komplexní dovednost a kontrola slohové práce pro ně bývá výzva. Vytvořili jsme odškrtávací seznam …
Zobrazit víceČtení a psaní jsou spojené nádoby a mnohé principy fungují velmi podobně. Chceme-li žáky vést ke skutečnému osvojení dovednosti čtení s porozuměním, nestačí říct: “Přečtěte …
Zobrazit víceV rámci výuky žáků s OMJ je stejně jako u rodilých mluvčích naším velkým cílem psaní určitých textů - ať už to jsou krátké otevřené odpovědi na otázky, referáty, seminární …
Zobrazit vícePsaní je jednou ze základních jazykových dovedností zahrnutých v popisu Společného evropského referenčního rámce (SERR), což znamená, že by si ho měl osvojovat každý, kdo studuje …
Zobrazit víceRozvoj psaní je pro úspěšné zvládání školní docházky klíčový. Dovednost psaní je však jedna z nejkomplexnějších, tedy nejnáročnějších, a zároveň spíše zanedbávaných …
Zobrazit víceJak připravit žáky s odlišným mateřským jazykem k jednotným přijímacím zkouškám z ČJL? …
Zobrazit víceNásledující slovníčky lexika z hotelové školy vytvořila Hotelová škola Vršovická jako pomůcku pro své španělsky a rusky mluvící studenty. …
Zobrazit více