Štítek: SŠ
Úrovně a potřeby podpory v ČDJ
Již na začátku devadesátých let byla v Evropské unii vyvinuta snaha umožnit porovnání jazykových znalostí jednotlivců a postupně vznikl takzvaný Společný evropský referenční rámec …
Zobrazit víceÚspěšnost žáků s OMJ u maturitní zkoušky z ČJL
Na základě poptaných dat z CERMAT přinášíme shrnutí úspěšnosti žáků, kteří si zažádali o úpravy dle § 20 odst. 4 školského zákona (v posledních 8 letech studovali alespoň 4 …
Zobrazit víceNeznalost jazyka neomlouvá
Přinášíme Vám sérii videí, kde postupně představujeme problematiku dětí s odlišným mateřským jazykem ve školách v České republice. Zároveň navrhujeme řešení potřebné k tomu, …
Zobrazit víceRole asistentů pedagoga při hodnocení
Hodnocení je proces stálého pozorování a posuzování dítěte, má v praxi nejrůznější formy a je v průběhu dne neustále přítomno. …
Zobrazit víceCheck-list podpory na střední škole
Aby byli žáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) na střední škole úspěšní, potřebují specifickou podporu nás - jejich učitelů a školy, ale i rodiny a blízkého okolí. …
Zobrazit víceCheck-list: Podporujeme středoškoláky s OMJ
Přehled nástrojů, kterými lze podporovat žáky s OMJ na SŠ. Check-list, tedy odškrtávací seznam, může sloužit jako sebehodnotící nástroj pro školu, zda podporuje žáky s OMJ …
Zobrazit vícePodpora žáků na SŠ
Podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít žáci na SŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznaná podpůrná opatření 1. – 3. stupně, a to bez …
Zobrazit víceSlovníčky na Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha
Na Škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha působí interkulturní pracovnice, která s učiteli spolupracuje na tvorbě překladových slovníčků do jednotlivých předmětů. …
Zobrazit víceVietnamský slovník odborné terminologie
Vietnamský slovník odborné terminologie Klubu Hanoi vzniknul v roce 2014. Naleznete v něm základní odborné slovníčky, které byly vytvořeny buďto dle vzdělávacích materiálů …
Zobrazit více