Tipy z praxe pro jazykovou podporu v MŠ
Následující strategie slouží jako průvodce učitelům, nabízí různé možnosti podpory vícejazyčných dětí při jejich osvojování češtiny jako druhého jazyka. Cílem těchto …
Zobrazit víceNásledující strategie slouží jako průvodce učitelům, nabízí různé možnosti podpory vícejazyčných dětí při jejich osvojování češtiny jako druhého jazyka. Cílem těchto …
Zobrazit víceOtázka, jak zapojit nově příchozí vícejazyčné dítě (OMJ) nebo dítě s nedostatečnou znalostí českého jazyka do aktivit připravovaných pro celou třídu, je pro pedagogy v MŠ často …
Zobrazit víceMateriál z Velké Británie, používaný pro testování znalostí vyučovacího jazyka. Je možné jej použít jako inspiraci, co vše zjišťovat a jak. Materiál je v Aj.
Zobrazit víceAlternativa diktátu, kdy žáci zapisují slova začínající daným písmenem. Bez speciálních pomůcek.
Zobrazit vícePráce je věnována tématu výuky češtiny jako cizího jazyka (ČCJ) u žáků mladšího školního věku. V teoretické části je pojednáno o specifických vlastnostech cílové skupiny a o …
Zobrazit víceUčebnic a dalších materiálů pro výuku češtiny jako druhého jazyka již existuje velmi mnoho. …
Zobrazit víceJe třeba si uvědomit, že rodilý mluvčí nahlíží na svůj mateřský jazyk jinak než ten, pro koho je tento jazyk cizím/druhým jazykem. Stejně tak se liší i výuka češtiny pro cizince a …
Zobrazit více