Zámořské objevy

Obsahový cíl:
– Studenti se seznámí se slavnými mořeplavci, nejznámějšími zámořskými plavbami a objevy.
– Studenti pracují s mapou světa a vyznačí britské a francouzské kolonie.

Jazykový cíl:
– Studenti si rozšíří slovní zásobou v daném tématu.
– Studenti pracují s krátkými texty a vyhledávají základní informace.
– Studenti jsou schopni formulovat krátké věty o vybraných mořeplavcích pomocí jednoduchých jazykových struktur.

Slovní zásoba:
mořeplavec, dobyvatel, obchodník, voják, král, královna, obyvatel, zámořské objevy, podporovat, plavba, kontinent = světadíl, přístav, loď, dobýt/dobyvatel, vyplout/obeplout/doplout/plout, ostrov, objevit/objev, Aztékové, Inkové, říše, území, kolonie, středověk, novověk, kompas, drahý kov/ drahokam, kůže, zrcátko, vzácné zboží, nedostatek, šíření, věda, vývoz, dovoz, rozvíjet, zlato, stříbro, hedvábí, porcelán, astronomický přístroj/ dalekohled, mapa, kdy, odkud, kam

Jazykové struktury:
… obyvatelé v Evropě/Americe jsou/byli…, … byl z…, … objevil/ dobyl…,… vyplul z…, doplul na…, … myslel/ objevil/ chtěl/ cestoval / věřil/ zemřel/ přistál… , … dobyl a obsadil…, … plul/ obeplul/ doplul/ dostal se do…, … okradli/odvezli/ dostali/ byli/ žili…, pozitivní bylo… , negativní bylo…, v letech …/ v roce…, … a proto …, protože…, …kdyby nebyl … , nebyly by …

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.