Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– Žáci popíší jednu čeleď podle jejích základních znaků (zástupce, květ, list, plod, význam).
– Žáci získají informace o ostatních čeledích od spolužáků a zapíší si je do pracovního listu.
– Žáci pracují s učebnicí a vyhledávají informace podle zadání.
– Žáci ve skupině vytvoří prezentaci a zrealizují ji.
Jazykový cíl:
– Žák pracuje s textem v učebnici a vyhledá v něm příslušnou informaci
– Žák komunikuje o tématu se spolužáky ve skupině
– Žák prezentuje vyhledané informace před spolužáky a aplikuje pravidla kvalitní prezentace
Slovní zásoba:
Dvouděložné rostliny, čeleď, růžovité, bobovité, miříkovité, hluchavkovité a lilkovité; zástupce, květ, list, plod, význam
Jazykové prostředky:
mezi zástupce patří…; květy/listy/plody jsou…/ mají…; používají/využívají se k …
Další užitečné materiály k tématu na webových stránkách RVP:
<http://dum.rvp.cz/materialy/dvoudelozne-rostliny-mirikovite.html>
<http://dum.rvp.cz/materialy/dvoudelozne-rostliny-bobovite.html>
<http://dum.rvp.cz/materialy/dvoudelozne-rostliny-brukvovite.html>
<http://dum.rvp.cz/materialy/dvoudelozne-rostliny-pryskyrnikovite-ruzovite.html>