Tyto listy můžeme zařadit v průběhu celého školního roku, nejlépe snad během tématu lidské tělo. Děti často neumějí popsat, co je bolí, kde je to bolí či jaké mají obtíže. V rámci těchto listů se seznámí s nejčastějšími zdravotními pomůckami a zraněními, která je mohou potkat.
První list zobrazuje fotograficky zdravotnický materiál, popř. další věci, které při nemoci používáme.
Na druhém listu děti spojují vyobrazená zranění a nemoci s věcmi, které jsou potřebné pro ošetření.
Při práci s těmito listy můžeme hrát rozličné hry – děti hrají zranění, poté z reálných předmětů vybírají, co by maminka/paní učitelka použila k jejich ošetření. Mohou jít k lékaři – jedno dítě hraje lékaře, který klade otázky – co Tě bolí? Co se Ti stalo?
Cíl 1. – nová slovní zásoba v 1. pádě j. č. včetně použití ukazovacích zájmen ten, ta, to
Cíl 2. – použití 4. pádu j. č.
Cíl 3. – slovesa bolet, potřebovat, použít
Cíl 4. – názvy nemocí a zranění
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.