Oblečení

Pracovní list k tématu oblečení + domino

Obsahový cíl:
– žák se orientuje v jazykových situacích týkajících se oblečení
– žák se umí jednoduše vyjadřovat o oblečení
– žák rozumí, když se někdo ptá, čí je nějaké oblečení (např. paní učitelka v šatně)
– žák umí vyjádřit, že je nějaké oblečení jeho, nebo naopak, že mu nepatří

Jazykový cíl:
– žák si osvojí novou slovní zásobu: názvy druhů oblečení; přivlastňovací zájmeno můj/moje; třetí osoba slovesa být v jednotném a množném čísle
– žák rozumí otázce: Co máš dneska na sobě? Co má na sobě (Anička)?
– žák rozumí otázce: Čí je to? Čí je to mikina?
– žák aktivně tvoří jednoduché větné struktury o svém oblečení: To je můj svetr. To jsou moje boty. To je moje mikina.
– žák aktivně tvoří jednoduché větné struktury o oblečení, které není jeho: To není můj svetr. To nejsou moje boty. To není moje mikina.
– žák se naučí ovládat gramatické struktury formou fixace (nikoliv na základě vysvětlení jednotného, množného a pomnožného čísla nebo rodu podstatných jmen); přesto žák získá představu, kdy kterou formu zájmena či slovesa použít (u starších dětí, pokud už gramatiku čísla a rodu znají, propojíme s touto terminologií a obsahem předmětu ČJ)

Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.