Obsahový cíl:
– Studenti se seznámí s vybranými chemickými prvky, jejich výskytem a užitím.
– Studenti budou znát označení základních chemických prvků.
Jazykový cíl:
– Studenti porozumí odbornému textu a odpoví na otázky.
– Studenti budou schopni pojmenovat vybrané chemické prvky a srovnají jejich názvy s názvy prvků v rodném jazyce.
– Studenti popisují jednotlivé chemické prvky pomocí základních frází.
Slovní zásoba:
Prvek, názvy prvků, sloučenina, vyskytovat se, používat, uchovat, tvrdý, organický, rozšířený, dýchání, dýchací přístroj, sacharidy, bílkoviny, tuky, diamant, grafit, organická sloučenina, nádech, výdech, oxid uhličitý, tuha, vesmír, plyn, metabolismus, vápenec, krasové jeskyně, schránka živočicha, kosti a zuby, stavebnictví, reaktivní, světélkuje, centrální nervová soustava, lékařství, bradavice
Jazykové struktury:
… prvek se označuje…, vyskytuje se v…, prvek se nazývá…, používá se…, jeho sloučeninou je…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.