Obsahové cíle:
Studenti si uvědomí délku a složitost výrobního procesu jednotlivých potravin, které denně konzumují, reflektují způsob nakupování potravin a získají povědomí o globálním obchodu s potravinami.
Jazykové cíle:
Studenti popisují obrázky, srovnávají s napsaným textem a poté formulují do psaného textu, pomocí základních frází studenti vyjadřují vlastní názor.
Jazykové struktury:
zjistila/a jsem, že…, myslím si, že …, podle mého názoru…, podle mě…, pochází z…, urazila vzdálenost…, dovážíme…, … může lidem dávat…, … se dojí …, … používáme…, mléko převezeme/ pasterizujeme/ zahřejeme…, z mléka vyrábíme…, když přidáme…, vznikne…, … mohou snášet vejce, … se vylíhnou, … chováme…,…odveze do …, maso koupíme/uvaříme/pečeme, … je zdrojem…, … obsahují …,… zasadíme …, rostou z nich …, brambory sklízí/ nasype/ odveze …, brambory koupíme v/na…, … jsou přílohou k…, prasata žerou / mají ráda…, …chováme je ve …, když vyroste, …, … převeze…, … se zpracuje …, v ČR máme tradici…, … prodávají se …, … můžeme si koupit…, … jsou hlavní obiloviny pro …, obilí vyklíčí/ vyroste …, … sklízí se pomocí …, …se odveze /mele se …, … se dopraví do…, … zpracují a upečou…, …patří mezi…, nejdříve/ potom/ poté/ následně/ nakonec…
Slovní zásoba:
kráva, dojení krávy, nákladní auto s cisternou, mlékárna, mléko, jogurt, tele, vysoká teplota, snášet vejce, vajíčka, zrní, slepice, líhnout se, klece, pečené kuře, kuřátko, řeznictví, volný výběh, kuře, dodávka, kompost, hrnec, sklízet brambory, zelená rostlina brambor, hlíza, farmářský trh, sázet brambory, vařené brambory, pytel brambor, traktor, kombajn, sklizeň obilí, těsto, pekárna, klas, suchý klas, klíčit, semínka obilí, mouka, mlékárna, mlýn, zoraná půda, bahno, mlýnek na maso, masokombinát, klobásy, škrábat se o kůru stromů, řeznictví, prase, selata, pocházet, vzdálenost, dovážet x vyvážet, vyrábět, přidat, sklidit/sklizeň, dojit/dojení, chovat, pasterizovat, slepice, kohout, snášet, vylíhnout se, velkochov, klec, podestýlka, zasadit, slupky z brambor, hnojivo
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.