Kartičky na rozvíjení otázek
Sada osmi kartiček se základními otázkami na jedné straně a s možnostmi, jak uvedené téma dále rozvíjet, na straně druhé. Kartičky jsou vyzkoušeny na žácích prvního a druhého …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Sada osmi kartiček se základními otázkami na jedné straně a s možnostmi, jak uvedené téma dále rozvíjet, na straně druhé. Kartičky jsou vyzkoušeny na žácích prvního a druhého …
Zobrazit víceNa naši žádost nám v roce 2021 zaslalo MŠMT své stanovisko k tomu, zda lze na doporučení poradenského zařízení ve 3. stupni podpůrných opatření nahradit Další cizí jazyk výukou …
Zobrazit víceNejednou se na nás obrátila PPP, která řešila možnosti doporučování uzpůsobení konání maturitní zkoušky pro žáky s OMJ, kteří byli vzděláváni s přiznanými podpůrnými …
Zobrazit víceZnalost literárního kontextu je potřebná (nejen) pro splnění didaktického testu i ústní maturitní zkoušky z ČJL. Při výuce literárního kontextu je vhodné požívat klíčové …
Zobrazit víceV rámci projektu Naše čtvrť jsme ve spolupráci s pedagogy ZŠ Mráčkova zpracovali téma vzdělávání žáků s OMJ do ŠVP školy. Pro inspiraci ostatním školám přinášíme ukázku z …
Zobrazit víceJaké kroky vedou k naplnění efektivní spolupráce mezi asistentem pedagoga a jeho pedagogem? Vytvořili jsme pro Vás deset kroků, které si můžete stáhnout, vytisknout a vyvěsit ve škole na …
Zobrazit vícePsaní slohových prací je pro žáky s OMJ velice obtížné, dovednost psaní je totiž komplexní dovednost a kontrola slohové práce pro ně bývá výzva. Vytvořili jsme odškrtávací seznam …
Zobrazit víceRozvoj psaní je pro úspěšné zvládání školní docházky klíčový. Dovednost psaní je však jedna z nejkomplexnějších, tedy nejnáročnějších, a zároveň spíše zanedbávaných …
Zobrazit vícePo zavedení jazykové přípravy v roce 2021 jsme vytvořili modelové příklady, jak lze tvořit skupiny pro jazykovou přípravu podle různých kritérií (věku žáků, jejich jazykové …
Zobrazit víceMŠMT ve spolupráci s NPI ČR vydalo metodiku pro školská poradenská zařízení týkající se poskytování podpůrných opatření pro žáky s OMJ podle § 16 ŠZ. Cílem metodického …
Zobrazit více