META komunikační kartičky
Komunikační kartičky slouží pro základní dorozumění dětí a žáků bez znalosti jazyka. Kartičky je možné vytisknout, vystřihnout, zalaminovat a proděravět tak, aby se daly nasadit na …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Komunikační kartičky slouží pro základní dorozumění dětí a žáků bez znalosti jazyka. Kartičky je možné vytisknout, vystřihnout, zalaminovat a proděravět tak, aby se daly nasadit na …
Zobrazit vícePsaní slohových prací je pro žáky s OMJ velice obtížné, dovednost psaní je totiž komplexní dovednost a kontrola slohové práce pro ně bývá výzva. Vytvořili jsme odškrtávací seznam …
Zobrazit víceRozvoj psaní je pro úspěšné zvládání školní docházky klíčový. Dovednost psaní je však jedna z nejkomplexnějších, tedy nejnáročnějších, a zároveň spíše zanedbávaných …
Zobrazit víceNPI ČR připravilo Krabičku první záchrany pro učitele - první dny a týdny se žákem bez znalosti češtiny ve třídě. Jedná se o praktickou příručku pro pedagogy základních škol, …
Zobrazit víceVietnamský slovník odborné terminologie Klubu Hanoi vzniknul v roce 2014. Naleznete v něm základní odborné slovníčky, které byly vytvořeny buďto dle vzdělávacích materiálů …
Zobrazit víceNásledující výčet pomáhá univerzálně všem, kdo se učí jazyk i obsah zároveň. V praxi se nám ale ukázalo, že tyto tipy pomáhají všem žákům, nejen těm s odlišným mateřským …
Zobrazit vícePro uchazeče o střední školy s odlišným mateřským jazykem jsme sepsali pár tipů, jak na didaktický test. Vizuální leták je možné vytisknout a předat žákům jako oporu, důležité …
Zobrazit víceJim Cummins, profesor na Ontarijském institutu pro studium pedagogiky na univerzitě v Torontu, kde pracuje na vývoji jazyka a rozvoji gramotnosti studentů angličtiny jako dalšího jazyka, byl v …
Zobrazit víceZaslali jsme na MŠMT několik dotazů, které nám školy často pokládají a které nás už dlouhodobě tzv. „pálí“. Týkají se možnosti učit ČDJ v době běžné výuky namísto jiných …
Zobrazit vícePokud Buddy program na škole již běží, dvojice jsou spárované a pracují spolu, měl by se s nimi koordinátor programu čas od času sejít a zhodnotit jejich spolupráci. Ke zjištění …
Zobrazit více