Obsahový cíl:
– Žák chápe principy Newtonových zákonů a aplikuje je na konkrétní příklady z praxe.
– Žák provádí praktické pokusy a popisuje jejich výsledky.
– Žák zná veličiny, jednotky a značky vztahující se k tématu.
Jazykový cíl:
– Žák doplňuje slovní zásobu k tématu (k obrázkům a vysvětlením).
– Žák na základě porozumění principu vybírá správnou možnost odpovědi v dalších příkladech.
– Žák spojuje části vět a píše je.
– Žák popisuje obrázky a výsledky pokusů.
– Žák doplňuje fyzikální značky, jednotky a veličiny do tabulky.
Slovní zásoba:
pohyb, dynamika, síla, zákon, těleso, vztah, zabrzdit, setrvačnost, rovnoměrný přímočarý pohyb, závaží, přímo/nepřímo úměrné, hmotnost, zrychlení, jednotka, vzájemné působení těles, akce a reakce, zákon setrvačnosti, zákon akce a reakce, zákon síly
Jazykové prostředky:
na těleso působí síla, těleso se pohybuje vzhledem k…, …je vzhledem k v pohybu/v klidu, …se pohne dopředu/dozadu, zůstává/setrvává v klidu/ v pohybu, snaží se zůstat…, dokud není nuceno…, rozjíždí se, porovnejte, co jste pozorovali, co vidíte, jel pomaleji/stejnou rychlostí/rychleji, zvýšíme, bude zrychlovat; pokud zvýšíme…, těleso bude více/méně zrychlovat; neruší, nejde sčítat, …působní na… silou…, …znamená…, …vyjadřuje…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.