Pracovní list zaměřený na popis věcí (z jakého jsou materiálů – jaké jsou)
Obsahový cíl:
Dítě umí popsat vlastní věci, dokáže najít věc podle popisu, dokáže popsat věc, i když neví, jak se to řekne česky, zvládne situaci, že si někde něco zapomnělo, umí napsat Popis věci jako slohový útvar.
Jazykový cíl:
Volíme různou úroveň podle schopností dětí, pracujeme především s rozdílem pasivní a aktivní slovní zásoby:
Dítě správně spojuje tvary přídavných a podstatných jmen podle rodu (malá tužka, velký šátek)
Dítě umí identifikovat, pokročilejší vytvořit přídavné jméno z podstatného a naopak, např. sklo – skleněný, dřevo – dřevěný.
Dítě používá slovní zásobu ve 4. pádě.
Slovní zásoba:
Záleží na předmětech, které máme k dispozici – tento materiál pracuje se slovy:
stůl, míč, bambule, kostka, sklenice, kelímek, trsátko, šátek, had, hřebík, penál, batoh, bunda
hranatý, kulatý, špičatý, ostrý, gumový, plastový, skleněný, dřevěný, kovový, papírový, látkový, železný, malý, velký
Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.