KIKUS
KIKUS je komplexní metoda výuky druhého jazyka vyvinutá v Německu pedagožkou Edgardis Garlin, která se dá využít při vedení kurzu češtiny v mateřských školách i při výuce na …
Zobrazit víceKIKUS je komplexní metoda výuky druhého jazyka vyvinutá v Německu pedagožkou Edgardis Garlin, která se dá využít při vedení kurzu češtiny v mateřských školách i při výuce na …
Zobrazit víceText vznikl při realizaci semináře organizace META pro pedagogy MŠ v prosinci 2010.
Zobrazit víceČlánek přináší důležité metodické poznámky, které učitelům můžou pomoci při výuce vietnamských studentů. Cílem je představit základní informace o rozdílech vietnamštiny a …
Zobrazit víceTeorii ledovce Cummins dále rozvinul v teorii společné (obecné) výchozí dovednosti (Common Underlying Proficiency) nebo také v hypotéze vzájemné závislosti, ve které je kladen důraz na …
Zobrazit víceTak jak se všichni učíme mateřský jazyk, musí se žáci s OMJ naučit, jak správně a vhodně používat i svůj druhý jazyk, tj. češtinu. Přestože proces učení jazyku může být …
Zobrazit víceAčkoliv se v legislativě stále používá termín žáci cizinci (např. §20 školského zákona) a místy také žáci s neznalostí vyučovacího jazyka, či nedostatečnou znalostí …
Zobrazit víceVzdělávací materiál o migraci a azylu v Evropské unii, navržený s úmyslem pomoci učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům přimět mladé …
Zobrazit víceKognitivní strategie používané dětmi a tipy na výuku odpovídající na tyto strategie …
Zobrazit víceNásledující strategie slouží jako průvodce učitelům, nabízí různé možnosti podpory vícejazyčných dětí s odlišným při jejich osvojování češtiny jako druhého jazyka. …
Zobrazit víceOtázka, jak zapojit nově příchozí vícejazyčné dítě (OMJ) nebo dítě s nedostatečnou znalostí českého jazyka do aktivit připravovaných pro celou třídu, je pro pedagogy v MŠ často …
Zobrazit více