Prostor pro komunikaci (SPOJ)
Vícejazyční žáci se v našich hodinách učí společně s výukovými obsahy také tzv. odbornému jazyku. Pro tyto žáky je však stejně důležité při výuce rozvíjet i tzv. komunikační …
Zobrazit víceVícejazyční žáci se v našich hodinách učí společně s výukovými obsahy také tzv. odbornému jazyku. Pro tyto žáky je však stejně důležité při výuce rozvíjet i tzv. komunikační …
Zobrazit víceJak to udělat, aby žáci chápali obsah předmětu, který je kognitivně náročný (ale přiměřený věku a proto potřebný), když zatím neovládají dostatečně vyučovací jazyk? …
Zobrazit víceJe důležité uvědomit si, že vícejazyční žáci nepřicházejí do našich tříd bez předchozích znalostí a dovedností. Pravděpodobně si jich ve svém mateřském jazyce osvojili ve …
Zobrazit víceNasíma přišla se svým bratrem a jeho rodinou do ČR žádat o mezinárodní ochranu. V oblasti, ze které pochází, neměla jako dívka možnost studovat. Jediným kontaktem se vzděláním byl …
Zobrazit vícePřítomnost asistenta pedagoga při výuce je velmi vítaným prostředkem zapojení různě znevýhodněných žáků do vzdělávání. Aby bylo toto zapojení opravdu účinné a asistent pedagoga …
Zobrazit vícePodle B. A. Mohana (1986) i dalších vědců, zabývajících se výukou žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ, v orig. ESL nebo EAL), je pro efektivní jazykový rozvoj, zapojení do výuky …
Zobrazit víceDříve než přistoupíme k výčtu principů a jejich následnému konkretizování, zmíníme základní předpoklad námi představovaného přístupu. Tím je, že každý učitel jakéhokoliv …
Zobrazit víceZapojování vícejazyčných žáků do výuky může učiteli s běžnou pedagogickou zkušeností připadat zpočátku jako těžko řešitelný úkol a učitel tak může dojít k přesvědčení, …
Zobrazit víceMáme ve škole žáka s OMJ, jak ho můžeme podpořit? Potřebuje vůbec naši podporu? A na co má ze zákona nárok? …
Zobrazit více