Jak dítě s migrační zkušeností podpořit?
Jak může pedagog podpořit dítě, které se nachází v období vykořenění? Základem je pozitivní a láskyplné přijetí, jak ze strany učitele, tak ostatních dětí. Dítěti, které …
Zobrazit víceJak může pedagog podpořit dítě, které se nachází v období vykořenění? Základem je pozitivní a láskyplné přijetí, jak ze strany učitele, tak ostatních dětí. Dítěti, které …
Zobrazit víceČasto podlehneme dojmu, že kdybychom ovládali jejich mateřský jazyk, mohli bychom vícejazyčné žáky učit rychleji a efektivněji. To ale není tak docela pravda hned z několika důvodů: …
Zobrazit víceU uchazečů, kterým se dle § 20 odst. 4 ŠZ a dle Opatření obecné povahy MŠMT, č. j.: MSMT-17092/2024-1 odpouští jednotný test z ČJL , střední škola ověřuje znalost českého jazyka, …
Zobrazit víceV listopadu 2022 proběhla sedmé setkání Platformy DAP tentokrát na téma jazykových her a jak pomáhat nejen nově příchozím dětem z Ukrajiny, ale i sobě samotným. …
Zobrazit víceZákladním specifikem vícejazyčných žáků a žákyň je to, že vyučovací jazyk je pro ně cizím (resp. druhým) jazykem (viz čeština jako druhý jazyk). Při jejich vzdělávání tedy …
Zobrazit víceCílem poradenské diagnostiky je získat informace, které poslouží k tomu, aby se lépe popsaly potřeby vícejazyčného žáka (s OMJ) ve vzdělávání a vhodně nastavila podpůrná …
Zobrazit vícePráce ve školství se dá najít různými způsoby. Nejčastější je vyhledávání inzerátů na internetových stránkách, ale pozor, ne všechny školy vypisují inzeráty, i když pozice …
Zobrazit víceDvojjazyční asistenti pedagoga bývají zaměstnáni přes výzvy, např. Operační program Jan Amos Komenský (OP JAK). Každá škola si spočítá podle počtu žáků na škole, kolik financí …
Zobrazit víceV každé třídě se objeví větší či menší počet žáků s individuálními předpoklady pro získávání vědomostí a dovedností nejen v rámci češtiny, ale i dalších předmětů. V …
Zobrazit více