MŠMT Doporučení pro ŠPZ v souvislosti s nově příchozími žáky z Ukrajiny
MŠMT vydalo v roce 2022 doporučení pro školská poradenská zařízení v souvislosti s poskytováním poradenských služeb žákům z Ukrajiny.
Zobrazit víceMŠMT vydalo v roce 2022 doporučení pro školská poradenská zařízení v souvislosti s poskytováním poradenských služeb žákům z Ukrajiny.
Zobrazit víceKomunikační kartičky slouží pro základní dorozumění dětí a žáků bez znalosti jazyka. Kartičky je možné vytisknout, vystřihnout, zalaminovat a proděravět tak, aby se daly nasadit na …
Zobrazit víceSada osmi kartiček se základními otázkami na jedné straně a s možnostmi, jak uvedené téma dále rozvíjet, na straně druhé. Kartičky jsou vyzkoušeny na žácích prvního a druhého …
Zobrazit víceNa naši žádost nám v roce 2021 zaslalo MŠMT své stanovisko k tomu, zda lze na doporučení poradenského zařízení ve 3. stupni podpůrných opatření nahradit Další cizí jazyk výukou …
Zobrazit víceV rámci projektu Naše čtvrť jsme ve spolupráci s pedagogy ZŠ Mráčkova zpracovali téma vzdělávání žáků s OMJ do ŠVP školy. Pro inspiraci ostatním školám přinášíme ukázku z …
Zobrazit víceJaké kroky vedou k naplnění efektivní spolupráce mezi asistentem pedagoga a jeho pedagogem? Vytvořili jsme pro Vás deset kroků, které si můžete stáhnout, vytisknout a vyvěsit ve škole na …
Zobrazit vícePsaní slohových prací je pro žáky s OMJ velice obtížné, dovednost psaní je totiž komplexní dovednost a kontrola slohové práce pro ně bývá výzva. Vytvořili jsme odškrtávací seznam …
Zobrazit víceRozvoj psaní je pro úspěšné zvládání školní docházky klíčový. Dovednost psaní je však jedna z nejkomplexnějších, tedy nejnáročnějších, a zároveň spíše zanedbávaných …
Zobrazit vícePo zavedení jazykové přípravy v roce 2021 jsme vytvořili modelové příklady, jak lze tvořit skupiny pro jazykovou přípravu podle různých kritérií (věku žáků, jejich jazykové …
Zobrazit víceMŠMT ve spolupráci s NPI ČR vydalo metodiku pro školská poradenská zařízení týkající se poskytování podpůrných opatření pro žáky s OMJ podle § 16 ŠZ. Cílem metodického …
Zobrazit více